HTML

Együk meg a világot!

Üdvözöljük a Lucullus BT gasztronómiai egyesület időtmegállító, teretszétszelő gasztroblogján. Az egyetemes gasztronómiát népszerűsítjük 2003 óta, valamint megismertetjük a külföldi (konyha)kultúrákat az alapanyagokon, ételeken és rendezvényeken keresztül. Légy Te is része a folyamatnak! Hírlevélért küldj e-mailt az elnokseg@lucullusbt.hu címre!

Címkék

címkefelhő

Legfrissebb fotóink

Ajánlott oldalak

Friss topikok

Bodzaszörpöt készítettem - ugyancsak életemben először

2011.05.24. 00:02 lucullus

A cseresznyepálinka projekt mellett spontán véghezvittem egy bodzásat is, lévén, hogy a 7végén a Balatonon eszméletlen sok bodzával találkoztam. Olyan nagy és illatos bokrok voltak, hogy teljesen elbódultam.. A drink egészen jól sikerült, és legalább tudom, mi van benne: 

5 l víz
kb. 20 tenyérnyi bodzavirág (sajnos lemosva, mivel némelyiken volt levéltetű)
3 karika citrom
3 ek cukor
80 gr borkősav
(Ez így együtt lefedve ázott egy fazékban 48 órát)

Eztán kb. 3 l vizet forraltam, hozzáadtam 1,5 kg kristálycukrot és az első rottyanás után hozzáadtam a leszűrt bodzalevet. Egy rottyanás után átöntöttem a szörpöt üvegekbe, amiket jól lezártam. Az első kóstolással elégedett vagyok, bár egy kicsit több cukrot is elbírna, és legközelebb teszek hozzá thai citromfüvet meg lime levelet is, hogy passzoljon welcome drinkként a thai főzőkurzusunkhoz. 

További fotók: 

 

Turóczi Gábor

4 komment

Címkék: bodza

süti beállítások módosítása