HTML

Együk meg a világot!

Üdvözöljük a Lucullus BT gasztronómiai egyesület időtmegállító, teretszétszelő gasztroblogján. Az egyetemes gasztronómiát népszerűsítjük 2003 óta, valamint megismertetjük a külföldi (konyha)kultúrákat az alapanyagokon, ételeken és rendezvényeken keresztül. Légy Te is része a folyamatnak! Hírlevélért küldj e-mailt az elnokseg@lucullusbt.hu címre!

Címkék

címkefelhő

Legfrissebb fotóink

Ajánlott oldalak

Friss topikok

Több minőségi csokoládét fogyasztunk

2010.11.20. 16:44 lucullus

A szezonális édességek körében folyamatosan nőtt a minőségi csokoládé aránya a bevonómasszás termékekkel szemben 2009-ben - derült ki az Édességgyártók Szövetségének karácsony előtti sajtótájékoztatóján. 2009. karácsonyi időszakában a magyar fogyasztók a válság ellenére is kiemelten figyeltek a minőségre, hiszen kétszer annyi csokoládéból készült figurás édességet tettek a kosarukba, mint bevonómasszából készült terméket. Értékben a szezonális piac 83%-át a csokoládék uralják a bevonómasszás termékekkel szemben. Az eseményen Mészáros Gábor, a chocoMe kitalálója is jelen volt, akit gyorsan meg is rohamoztak a jelen lévők.

 

 

A magyarok továbbra is szeretik az édességet: Az elmúlt egy évben az átlagos, éves édességfogyasztás 3,5 kg/fő volt, a legtöbbet a táblás és szeletes csokoládékból fogyasztottuk (1,1 kg/fő kategóriánként). A gazdasági válság eredményeként ugyan csökkenés figyelhető meg a szezonális édességek eladott mennyiségében (2009.: 726 tonna; 2008.: 943 tonna), valamint értékében (2009.: 2,4 milliárd HUF; 2008.: 2,7 milliárd HUF), ugyanakkor továbbra is előnyben részesítjük a csokoládéból készült termékeket a bevonómasszával szemben.

A 2000-es évek elején még a bevonómasszás termékek felé billent a mérleg nyelve, az egyre tudatosabb vásárlói magatartásnak köszönhetően azonban folytatódik az a 2007 óta tartó tendencia, amely szerint a minőségi termékeket részesítjük előnyben. Az elmúlt pár évben már karácsony táján is egyértelműen a csokoládéból készült Mikulások a legkeresettebbek: 2009-ben 487 tonna csokoládéval szemben mindössze 239 tonna bevonómasszából készült édességet tettünk a kosarunkba.
„A karácsonyi vásárlást megelőzően több dolog miatt is fontosnak tartjuk felhívni a figyelmet arra, hogy minden esetben alaposan vegyük szemügyre a termékek címkéjét, így például különösen fontos a figurás édességek esetében a kakaómassza és kakaóvaj feltüntetése, míg a szaloncukrok esetében érdemes meggyőződni a kötelezően előírt 20%-os bevonati arány meglétéről.” - nyilatkozta Sánta Sándor, az Édességgyártók Szövetségének elnöke.

Az elmúlt évben családonként átlagban 1,5 kg ünnepi szezonális édességet vásároltunk, összességében mintegy 8 milliárd forint értékben. A mindössze 3-4 hetes ünnepi szezonban 726 tonna figurás édességet vásároltunk, azaz fejenként 1-2 csokoládé figurát fogyasztottunk el ebben az időszakban. A szezonális édességek közül Mikulás figurákból értékesítették a legtöbbet - 1,3 milliárd forint értékben, összesen 430 tonnát. Továbbra is kedveltek a Mikulás zsákok, amelyekből 641 millió forint értékben 199 tonnát értékesítettek. Az adventi kalendáriumokra 220 millió forintot költöttünk. A hungarikumnak számító szaloncukorból továbbra is jelentős mértékben fogyasztottunk, hiszen közel 5000 tonna került belőle értékesítésre, melynek értéke kb. 5,5-6 milliárd forint volt. (0,45 kg/fő).
Nem véletlenül vásárolunk a téli ünnepeket megelőző hetekben több édességet az év más időszakaihoz képest: a hagyományoknak megfelelően a karácsonyfa mellett a karácsony és az azt megelőző időszak elengedhetetlen részét képezik az ajándékba kapott Mikulás figurák és zsákok, adventi kalendáriumok és szaloncukrok.

Web: www.edestenyek.hu és www.edesseggyartok.hu

Szólj hozzá!

Címkék: chocome

süti beállítások módosítása