Kb. 3/4 éve nyílt egy cuki Dunakeszin, Tóvárosban, a Kolozsvár u. 35. sz. alatt. Mivel mintegy 200 méterre lakom tőle, rögtön a nyitás közbeni zűrzavarban arra gondoltam, hogy próbára teszem, és rendeltem egy orosz krémtortát a feleségem születésnapjára. Őszintén: nem vártam semmit az egésztől, legfeljebb egy vállonveregetést, hogy az "utolsó utáni pillanatban sem felejtkeztél meg a feleséged születésnapjáról, bla bla". Aztán az lett belőle, hogy majdnem én ettem meg az egészet, mert le akartam hasalni az ízétől, persze a kedvesemnek is tetszett, és azóta is ide járunk, nap mint nap... A hely minimális reklámmal is általában fullon van. Az egyébként Chilli névre hallgató intézmény kapcsán az alábbiakban megpróbáltam 12 pontban összefoglalni sikerességének titkait.
1. Jó helyválasztás (Dunakeszi, gombamód szaporodó lakópark), és remek helyszínválasztás (forgalmas út mellett, szervizút mellett, nagy, tágas, kiülős terasz).
Emellett a cukrászda világos, jól kialakított, élénk színek, szép, modern, trendi enteriőr. Családias.
2. Tuti névállasztás. (Chilli cuki = egyszerű, könnyen megjegyezhető.)
3. Kifogástalan minőségű alapanyagok (többnyire olasz és magyar).
4. Kiváló és finom termékek ("élő" és erős ízek, jól átgondolt termékportfolió - olasz fagylalt, sütemények, húsos croissant, pogácsa, olasz kávé).
5. Nagyobb gyümölcsök, babapiskóták, dinnyeszeletek, kekszek és díszítések a fagyiban.
6. Különlegességek: tejberizs fagyi (valóban főtt tejberizs, fahéjjal, ahogy nagyanyáink is készítik!), New-yorki sajttorta, mák, After-eight coski, zöld tea, somlói, Mars, Kindé csoki, stb.
7. Elkötelezettség (Szmolenszky Zoltán egy interjút is képes lemondani csak azért, hogy még 2 féle fagylaltot készítsen az amúgy már kb. 20 féle meglévő mellé).
8. Folyamatos fejlesztés az üzleten belül: gyors termékváltoztatások szükség esetén, újabb fagyipult, újítások a teraszon, kisebb ajándékok gyermekeknek, plédek, rengeteg figyelmesség, stb.
9. Termékfejlesztés (hamarosan indul a parfé-torta készítés, chilis fagyi, télen vagy tízféle forró, különleges csoki, forralt bor), újítások és tanulás iránti nyitottság (pl. molekuláris gasztronómia). Folyamatos képzés, tanulás.
10. E-mail & névjegykártya begyűjtés, minden 10. gombóc fagyi ingyen van, nyeremények kisorsolása, rendezvények.
11. Remek marketing: logó, névjegy, brandelt autó, lábtörlő, szórólapok, családi fotók, erős WORD OF MOUTH, "fagyi a fagyigépből a tulajdonostól", "mindenkivel elbeszélgetünk, meghallgatjuk a véleményét".
12. Kifogástalan, gyors és vevőbarát kiszolgálás: "ingyen volt a cappucino, amikor sokat kellett várni egyszer a croissant-szállítmányra", vidámság, kedvesség, szakszerűség.