1. Jó helyválasztás (Dunakeszi, gombamód szaporodó lakópark), és remek helyszínválasztás (forgalmas út mellett, szervizút mellett, nagy, tágas, kiülős terasz).Kb. 3/4 éve nyílt egy cuki Dunakeszin, Tóvárosban, a Kolozsvár u. 35. sz. alatt. Mivel mintegy 200 méterre lakom tőle, rögtön a nyitás közbeni zűrzavarban arra gondoltam, hogy próbára teszem, és rendeltem egy orosz krémtortát a feleségem születésnapjára. Őszintén: nem vártam semmit az egésztől, legfeljebb egy vállonveregetést, hogy az "utolsó utáni pillanatban sem felejtkeztél meg a feleséged születésnapjáról, bla bla". Aztán az lett belőle, hogy majdnem én ettem meg az egészet, mert le akartam hasalni az ízétől, persze a kedvesemnek is tetszett, és azóta is ide járunk, nap mint nap... A hely minimális reklámmal is általában fullon van. Az egyébként Chilli névre hallgató intézmény kapcsán az alábbiakban megpróbáltam 12 pontban összefoglalni sikerességének titkait.
Emellett a cukrászda világos, jól kialakított, élénk színek, szép, modern, trendi enteriőr. Családias.
2. Tuti névállasztás. (Chilli cuki = egyszerű, könnyen megjegyezhető.)
3. Kifogástalan minőségű alapanyagok (többnyire olasz és magyar).
4. Kiváló és finom termékek ("élő" és erős ízek, jól átgondolt termékportfolió - olasz fagylalt, sütemények, húsos croissant, pogácsa, olasz kávé).
5. Nagyobb gyümölcsök, babapiskóták, dinnyeszeletek, kekszek és díszítések a fagyiban.
6. Különlegességek: tejberizs fagyi (valóban főtt tejberizs, fahéjjal, ahogy nagyanyáink is készítik!), New-yorki sajttorta, mák, After-eight coski, zöld tea, somlói, Mars, Kindé csoki, stb.
7. Elkötelezettség (Szmolenszky Zoltán egy interjút is képes lemondani csak azért, hogy még 2 féle fagylaltot készítsen az amúgy már kb. 20 féle meglévő mellé).
8. Folyamatos fejlesztés az üzleten belül: gyors termékváltoztatások szükség esetén, újabb fagyipult, újítások a teraszon, kisebb ajándékok gyermekeknek, plédek, rengeteg figyelmesség, stb.
9. Termékfejlesztés (hamarosan indul a parfé-torta készítés, chilis fagyi, télen vagy tízféle forró, különleges csoki, forralt bor), újítások és tanulás iránti nyitottság (pl. molekuláris gasztronómia). Folyamatos képzés, tanulás.
10. E-mail & névjegykártya begyűjtés, minden 10. gombóc fagyi ingyen van, nyeremények kisorsolása, rendezvények.
11. Remek marketing: logó, névjegy, brandelt autó, lábtörlő, szórólapok, családi fotók, erős WORD OF MOUTH, "fagyi a fagyigépből a tulajdonostól", "mindenkivel elbeszélgetünk, meghallgatjuk a véleményét".
12. Kifogástalan, gyors és vevőbarát kiszolgálás: "ingyen volt a cappucino, amikor sokat kellett várni egyszer a croissant-szállítmányra", vidámság, kedvesség, szakszerűség.