HTML

Együk meg a világot!

Üdvözöljük a Lucullus BT gasztronómiai egyesület időtmegállító, teretszétszelő gasztroblogján. Az egyetemes gasztronómiát népszerűsítjük 2003 óta, valamint megismertetjük a külföldi (konyha)kultúrákat az alapanyagokon, ételeken és rendezvényeken keresztül. Légy Te is része a folyamatnak! Hírlevélért küldj e-mailt az elnokseg@lucullusbt.hu címre!

Címkék

címkefelhő

Legfrissebb fotóink

Ajánlott oldalak

Friss topikok

Aszalt szilvával, sajttal és sonkával töltött rántott pulykamell a la Magdika

2008.12.28. 11:57 lucullus

Nemrégen volt egy céges csapatépítő főzésünk a Lucullus BT-vel, ahol az általam mélyen tisztelt Doman Magdika főzött (Gesztenyéskert étterem, Szécsény) és az egyik ott készült étel, az aszalt szilvával, sajttal és sonkával töltött rántott pulykamell rendkívül elnyerte a tetszésem. Úgy gondoltam, ezzel próbálom elnyerni a családom rokonszenvét Karácsonykor – ha már sajnos egyre kevesebb időm jut az itthoni főzésre. Mint mindenre, erre az ételre is azt mondja Magdika, hogy „könnyű”, és persze „játszva meg tudom csinálni”, de amikor ilyeneket mond, én már biztos vagyok benne, hogy ennek bizony a fele sem lesz tréfa, és biztosan lesznek problémáim... és a baj onnan datálódott, hogy elfelejtettem Magdikát meginterjúvolni több apró részletről, aminél fogva a végeredmény sem olyan lett, mint az Ő általa elkészített Etalon, ami valahogy így néz ki:

 

1. Először is nagy szeleteket próbáltam vágni a pulykahúsból, amelyeket kb. 15x15 cm széles darabokra klopfoltam ki.
2. A hússzeleteket gondosan besóztam.
3. Ráhelyeztem a húsokra a sajtot (kétfélét: egy füstöltet és egy simát – azt hiszem, Gaudát), sonkát, és az aszalt szilvát. Ezzel egy kicsit trükköztem, mert előtte szilvapálinkába áztattam őket egy keveset. (Saját készítésű pálinkába, mert gondoltam, édesapám örülni fog neki). Szórtam bele egy kevés majorannát, kakukkfűtt és bazsalikomot, amiről azt gondoltam, jól fognak majd illeszkedni az ételhez. (Magdika nem tesz bele semmit).
4. Magdika azt azért elmondta, hogy „nagyon szorosan kell a húsokat feltekerni”, és aztán az egészet bepanírozni, majd kisütni. Így próbáltam tenni , de valahogy az Istennek sem akart az egész egyben maradni, ezért némi fogpiszkálós segítséghez folyamodtam.
5. Jött a liszt-tojás-morzsa panír, majd a forró olajban való kisütés és tálalás.

Az étel egyébként nem sikerült rosszul – bár inkább csak az udvariassággal együtt járó, mérsékelt hümmögéseket gyűjtöttem be az étkezés során. Mivel én magam nem csak másokat, hanem saját magamat is szeretem kritizálni, hogy tökéletes végeredményre törekedjek, ezért egész biztos, hogy újból és újból nekifogok majd, hogy korrigáljam a vélt és lehetséges hibákat.

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: gesztenyéskert étterem

süti beállítások módosítása